handdator

Visa fullständig version : wx3 Telecoms-Resources AB ?

phall
2006-09-11, 08:19
Hej,

Är det någon som har erfarenheter av denna operatör? Jag håller på att utreda om ip-telefoni för ett litet företag och undrar om någon har erfarenheter.

http://www.wx3.se/

olal
2006-09-14, 00:49
Vi använder dom på jobbet.
Dom är rätt ok. Lätta att ha att göra med och tjänstvilliga.

Det jag kan klaga lite på är tillförlitligheten, det har varit en del kortare perioder under de senaste 2 åren där det varit problem att ringa ut och/eller in...

Patrik
2006-09-22, 15:06
Jag använder dom också. Fast som privatperson.
Har porterat mitt gamla telefonnr jag hade hos telia till wx3, enda som jag tycker är tråkigt är att det inte funkar för de kompisar som har tele2/comviq mobiltelefoner att ringa till mitt hemtelefonnummer från wx3.
Wx3 säger (och det litar jag på) att felet ligger hos comviq. se separat tråd om detta. I övrigt är jag nöjd med att ha sparat många kronor på min SIP tjänst hos Wx3 jämfört med mitt gamla telia abbonemang. Men jag kan bekräfta att det har varit vissa avbrott i tjänsten under våren och sommaren.

/Patrik

olal
2006-10-05, 22:03
Vi hade ett underligt problem ett bra tag, alla samtal bröts efter 30 minuter. Det visade sig bero på hur vi konfigurerat vår asterisk. Man måste låta en signal gå fram innan man låter asterisk besvara samtalet... (med kommandot "Ringing"). Annars får man detta mycket underliga fenomen.