Visa fullständig version : VoIP testet i telekom idag
VoIP_Tester
2006-03-31, 11:16
Har ni läst testet av VoIP som publicerades av Telekom idag ?
se www.telekomidag.com
Artikeln avslöjar hur det verkligen ligger till med talkvalitén end to end uppmätt med testutrustning från Minacom. Jag har köpt denna utrustning ( typ 500 K Sek ) riggat upp den på en analog telia pstn port i labbet och vill ha uppdrag från användare som vill kolla sin talkvalité. Med rapporterna vi tar fram har ni en rejäl chans att hävda er gentemot era leverantörer. Vad sägs?
kontakta mig så kan jag ordna en PP30 probe, se under voip test på hemsidan www.testtools.se, Jag gör det gratis om ni lovar att skicka tillbaka PP30;n.
( den kostar 5.000 spänn )
Tack för mig
Fredrik
drRotmos
2006-03-31, 12:03
Hmm, häftigt.
Såg att Digisip inte var med i testet så det skulle vara ganska intressant att se hur de står sig...
VoIP_Tester
2006-03-31, 14:29
Hej Dr Rotmos,
Var skall jag skicka PP30 proben. Jag vill oxå testa digisip!
försökte ringa demo direkt men kom aldrig fram deras vxl.
behöver din adress samt tidpunkt för testet,
drRotmos
2006-03-31, 14:36
Jag har ett konto hos digisip som du kan få låna för att göra testet annars. Så slipper man skicka den fram och tillbaka.
Edit: För att förtydliga, jag har ett extra konto, med eget telefonnummer och allt, som jag bara använder för att ta emot fax, som du kan låna för att göra testet.
Edit 2: Du kan kontakta mig med något av följande så kan vi komma fram till något.
MSN: magnus.nordlander@telia.com
AIM: doktorrotmos
Jabber: drrotmos@jabber.org
Google Talk: magnus.nordlander@gmail.com
E-mail: magnus@nordlander.tk
VoIP_Tester
2006-03-31, 14:48
Jag måste koppla in PP30 i ditt analoga jack måste ha en responder i andra änden som svarar på testsamtalet jag genererar från Labbet.
se länken...
Jag postar även ett frankerat svarskuvert så du kan skicka tillbaka proben...
Min email adress ; robin@testtools.se
se bild pp30 länken:)
http://www.minacom.com/modules/minaweb/index.php?command=defaultPage&operation=displayCategory&id=25
drRotmos
2006-03-31, 18:06
Jag måste koppla in PP30 i ditt analoga jack måste ha en responder i andra änden som svarar på testsamtalet jag genererar från Labbet.
se länken...
Jag postar även ett frankerat svarskuvert så du kan skicka tillbaka proben...
Min email adress ; robin@testtools.se
se bild pp30 länken:)
http://www.minacom.com/modules/minaweb/index.php?command=defaultPage&operation=displayCategory&id=25
Jag ska dock bort under två veckor om en vecka, som om vi kan vänta tills efter det så går det bra för min del. Annars kan det ju vara någon annan som har digisip som kan testa?
Jag har Digisip-abb, men saknar analoga portar.
Enligt folket här så kan ett BBB-modem min far ha användas som ATA. Men då jag inte har ADSL så kan den inte ansluta till en server över internet, utan endast lokalt. Den har i så fall en analog port. Dock har jag inte prövat att confa den. Han kör den hemma hos sig, med BBBs tele-abb.
Mot Digisip kan man inte hävda sig som kund hur som heslt. Det är ett mindre mirakel om man får tag i dom. :D
VoIP_Tester
2006-04-02, 10:30
Hör av er till mig när ni har tillgång till en analog port för ett end to end test
:)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.