handdator

Visa fullständig version : Byte av operatör

bakke
2006-01-10, 13:50
Idag har jag wx3 som operatör, men jag börjar tröttna på deras driftsavbrott som händer lite till och från. Just nu fungerar inte min telefon alls och det går inte heller att ringa till wx3's kundtjänst, varken från vanliga telefoner eller från mobiltelefon.

Det som händer är att telefonin inte fungerar alls på några timmar, varken för inkommande eller utgående samtal. När jag ringer till mig själv från mobiltelefonen eller ringer ut så händer ingenting, det är bara tyst i luren.

Är det här ett vanligt problem bland leverantörer av Siptelefoni eller skulle problemet försvinna om jag byter operatör?

gein
2006-01-10, 13:52
Har du kontrollerat att felet inte beror på din Internetanslutning?

bakke
2006-01-13, 19:17
Ja, det är jag säker på att det inte gör.
Internet har fungerat bra varje gång telefonen inte har fungerat.

vfr
2006-01-13, 21:48
Jag har kört Digisip under en till två månader nu och allting verkar ha fungerat utmärkt. Alla gånger när jag behövt ringa så har det fungerat iallafall och jag har inte sett några avbrott. Däremot verkar supporten vara under all kritik efter vad andra skrivit som behövt använda den.

Låter ju inte helt normalt med så kraftiga driftstörningar. Hur ofta har detta inträffat då? Det är ju lite skillnad om det är två ggr på två veckor eller två ggr på ett år.